Technické údaje
Motor |
|
Typ motoru | JAWA 50 typ 552, benzinový, zážehový, dvoudobý, vzduchem chlazený se šikmým válcem skloněným vpřed, s vratným vyplachováním |
Výrobce | MOTOR n. p. České Budějovice |
Počet válců | 1 |
Obsah válců | 49,8 cm3 |
Vrtání | 38 mm |
Zdvih | 44 mm |
Kompresní poměr | 1 : 7,5 |
Výkon | 1,5 k při 4250 otáčkách / min |
Hlučnost motoru při 35 km / hod. | Maximálně 73 dB |
Maximální krouticí moment | 0,27 kgm |
Maximální otáčky | 6000 otáček / min |
Mazání | Směs oleje a benzinu 1 : 25 |
Délka klik | 134 mm |
Karburátor |
|
Typ karburátoru | Přírubový monoblokové konstrukce s čisťičem vzduchu Jikov 2912 M Jikov 2912 PS - Stadion S22 od rámu č. 10001 |
Průměr difuséru | 12 mm |
Čistič vzduchu | 35 mm |
Hlavní tryska | 45 (ČSN), 52 (Solex), 54 Stadion S22 |
Volnoběžná tryska (Jikov 2912 PS) | 38 |
Poloha jehly (Jikov 2912 PS) | 3 zářez zeshora |
Prům. spotřeba paliva při 20km / hod. | 1,4 l / 100 km |
Prům. spotřeba paliva při 30km / hod. | 1,6 l / 100 km |
Prům. spotřeba paliva při 40km / hod. | 1,9 l / 100 km |
Převody, spojka |
|
Typ převodovky | Dvoustupňová v bloku s motorem |
Primární převod | Ozubenými koly se šikmým ozubením |
Sekundární převod | Řetězem Favorit Transport 12,7 x 4,8 mm, 112 - 114 článků |
Primární převod | 1 : 4,75 (12 / 57 zubů) |
Sekundární převod | 1 : 2,92 (12 (13) / 35 zubů) |
Poměr převodu-1. převodový stupeň | 1 : 2,01 (16) 13 x 18 (11) |
Poměr převodu-2. převodový stupeň | 1 : 1 (přímý záběr) |
Celkový převodový poměr I. stupeň | 1 : 27,90 |
Celkový převodový poměr II. stupeň | 1 : 13,88 |
Celkový převod startéru | 1:24 |
Ovládání řadicího ústrojí | Otočnou rukojetí vázanou na páčku spojky |
Spojka | Dvoulamelová, s 1 ocelovou lamelou a 2 lamelami s azbestopryskyřičným obložením. Běží v olejové lázni. Umístění na klikovém hřídeli |
Podvozek |
|
Rám | Otevřený, ocelová trubka |
Brzdy | Mechanické, plnonábojové, bubnové |
Ovládání přední brzdy | Ruční páčkou na řidítkách |
Ovládání zadní brzdy | Zpětným sešlápnutím pedálů |
Bržděná plocha jedné brzdy | 40,2 cm2 |
Rozměr ráfků | 23 x 2,0, 23 x 2,25 Stadion S22 |
Rozměr pneumatiky | 23 x 2,0 zesílené, 23 x 2,25 Stadion S22 |
Tlak v přední pneumatice | 1,7 atm |
Tlak v zadní pneumatice | 2,0 atm |
Závit drátu | M3 |
Průměr drátu | 2,65 |
Počet drátů | 36 ks |
Délka drátu | 198 mm |
Přední vidlice | S kyvnými vahadly, odpružena dvěma gumovými bloky |
Zadní vidlice | Tuhá bez odpružení, kyvná s tlumičema Stadion S22 |
Max. zdvih přední kyvné vidlice | 65 mm |
Max. zdvih zadní kyvné vidlice S22 | 70 mm |
Sedlo | Výškově i podélně stavitelné, odpruženo kyvným čepem a spirálovou pružinou, potah sedla dvojitý, pryžový |
Elektrické vybavení |
Schemata |
Zapalování | Setrvačníkové magneto Pal Magneton typ 02-9260.00 |
Předstih zážehu před HÚ | 2,8 - 3,1 mm |
Vzdálenost kontaktů přerušovače | 0,4 mm |
Střídavý proud | 6 V |
Výkon magneta (světelné cívky) | 18 W |
Přední žárovka | 6V / 15/15 W dvouvláknová |
Zadní žárovka | 12 V / 3 W |
Přepínač světel | Přední světlo tlumené / dálkové |
Klaxon Stadion S22 | |
Zapalovací svíčka | Pal 14-7 RZ |
Vzdálenost elektrod svíčky | 0,4 mm |
Závit / tepelná hodnota svíčky | 14 / 225 |
Jízdní parametry |
|
Minimální rychlost I. převod | 8 km / h |
Minimální rychlost II. Převod | 15 km / h |
Maximální rychlost I. převod | 15 km / h |
Maximální rychlost II. Převod | 40 - 60 km / h |
Maximální stoupání | 18 % |
Brzdná dráha z 40 km/hod - přední brzda | 21 m |
Brzdná dráha z 40 km/hod - zadní brzda | 15 m |
Brzdná dráha z 40 km/hod - obě brzdy | 12 m |
Rozměry a hmotnost |
|
Výška mopedu | 1000 mm, 1040 mm - Stadion S22 |
Šířka mopedu | 600 mm, 640 mm - Stadion S22 |
Délka mopedu | 1750 mm, 1820 mm - Stadion S22 |
Váha stroje bez paliva | 39 kg |
Váha stroje s palivem | 42 kg |
Celkové maximální zatížení | 100 kg |
Celková maximální váha | 142 kg |
Maximální zatížení předního kola | 52 kg |
Maximální zatížení zadního kola | 90 kg |
Náplně |
|
Obsah nádrže / rezerva | 3 l / 1 l, 5,5 l / 1 l Stadion S22 |
Olejová náplň skříně motoru | 0,3 l oleje DT |